قدس آنلاین: نشست خبری روند بازسازی موزه هنرهای معاصر، روز دوشنبه (۸ دی) برگزار و در آن اعلام شد که هویت بصری موزه با طراحی یک تم جدید به اسم «ققنوس» که تمام بخشها را شامل میشود، تغییر کرده است. در این نشست عنوان شد که از هویت بصری موزه در سربرگها، پوسترها، نمایشگاهها، شبکههای اجتماعی و ... استفاده خواهد شد.
اما مدتی از اعلام این خبر نگذشته بود که برخی از هنرمندان و مخاطبان موزه هنرهای معاصر تهران نسبت به تغییر لوگوی قدیمی موزه واکنش نشان دادند و انتقاد کردند.
هویت بصری جدید موزه هنرهای معاصر تهران
رئیس موزه هنرهای معاصر تهران در نشستی که با حضور هادی مظفری (مدیرکل اداره هنرهای تجسمی) و رضا عابدینی برگزار شده بود، درباره علل طراحی هویت بصری جدید موزه توضیح داده بود که به طور کلی هر نهاد متشخصی دارای یک هویت بصری است. این درحالی است که موزه هنرهای معاصر تهران فاقد هویت بصری به این معنا بوده. قبل از انقلاب از یک فونت زرد استفاده میشد و بعد از انقلاب یک نشانه برای موزه، توسط جواد پویان طراحی شد و در دورهای دیگر، صداقت جباری فونتی را برای موزه طراحی کرد و این جریان در بخشهای گوناگون ادامه داشت که البته هر کدام از اینها ساز خودشان را میزنند و با هم هماهنگی نداشتند. بر همین اساس تصمیم گرفتیم که در دوره جدید، یک تم جدید به اسم ققنوس برای موزه در نظر گرفته شود که تمام بخشهای موزه را شامل می شود.
او البته تاکید کرده بود که قرار نیست با لوگوی قبلی موزه خداحافظی کنیم و آن را کاملا کنار بگذاریم. هویت جدید به این معناست که ارتباطاتمان را با جهان هنر راحتتر کنیم. همچنین هم اکنون در حال کار کردن روی هویت صوتی موزه نیز هستیم.
با این وجود بعد از حواشی مطرحشده، احسان آقایی، رییس موزه هنرهای معاصر، بار دیگر در صفحه رسمی این مرکز فرهنگی اعلام کرد که نشان موزه تغییر نخواهد کرد و همچنان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. چنانکه هنوز همان نشان را در شبکههای اجتماعی خود به کار گرفته است.
لوگوی اصلی موزه هنرهای معاصر تهران
انتهای پیام/
نظر شما